Rzeczą ludzką jest mylić się. Normalną rzeczą są więc błędy...
Czytaj dalejProwadzenie działalności gospodarczej wiąże się z tyloma procedurami, formalnościami i obowiązkami, że większość przedsiębiorców decyduje się część z nich scedować na firmę zewnętrzną. Outsourcing usług podatkowych to chyba jedna z najchętniej wybieranych opcji – szacuje się, że nawet 62% firm w Polsce korzysta ze wsparcia księgowych spoza przedsiębiorstwa. Jeżeli jeszcze zastanawiasz się nad zatrudnieniem biura rachunkowego poniżej znajdziesz informacje, które ułatwią Ci podjęcie decyzji.
Usługi księgowe – co obejmuje outsourcing?
Korzystanie z usług firmy zewnętrznej w prowadzeniu rozliczeń firmowych to ogromne ułatwienie. Jednak zawsze warto dopasować zakres tych czynności do indywidualnego charakteru oraz potrzeb przedsiębiorstwa.
Biura rachunkowe z Poznania prowadzą rozliczenia na rzecz:
- przedsiębiorców posiadających pełną i uproszczoną księgowość,
- przedsiębiorców prowadzących księgi rachunkowe, książki przychodów i rozchodów, ryczałt ewidencjonowany.
Zakres czynności przy każdym z nich jest różny, ale obejmuje podstawowe czynności takie jak sprawdzanie dokumentów pod względem formalno-rachunkowym, wprowadzanie ich do systemu, kontrolowanie poprawności zapisów księgowych i bieżące prowadzenie rozliczeń.
Ponadto klienci biur mogą liczyć na prowadzenie rejestru VAT, przygotowywanie i wysyłanie do US deklaracji podatkowych czy wystawianie PIT-ów dla pracowników. Pomocne jest też wsparcie przy gromadzeniu dokumentacji dla banku czy firmy leasingowej, gdy przedsiębiorca decyduje się na wsparcie kredytowe.
Jeżeli biuro rachunkowe działa jeszcze prężniej, zajmując się też doradztwem prawnym czy podatkowym, to zakres tych usług może się jeszcze zwiększyć.
Nie tylko komfort i oszczędność czasu, ale też bezpieczeństwo
Skupiamy się na tym, że współpraca z biurem rachunkowym odciąża firmę, pozwalając jej rozwijać się w wybranym kierunku bez konieczności skupiania się na kwestiach podatkowych czy kadrowo-płacowych. Warto jednak dodać, że taka współpraca to także bezpieczeństwo – firmy z tego sektora muszą posiadać obowiązkowe ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej do kwoty 1 miliona złotych. Reguluje to rozporządzenie Ministra Finansów. Polisa chroni dokumenty przedsiębiorstwa na wypadek popełnienia błędu przez księgowego.
Dowiedz się więcej z naszego bloga
Spółka podlega badaniu bilansu – co zrobić z leasingiem?
Spółka podlega badaniu bilansu – co zrobić z leasingiem? Leasing,...
Czytaj dalejPłaca minimalna 2023 – jakich zmian możemy się spodziewać?
Na stronach Rządowego Centrum Legislacji opublikowano projekt Rozporządzenia Rady Ministrów...
Czytaj dalejZostaw kontakt do siebie
Doradca biznesowy skontaktuje się z Tobą
i wspólnie ustalimy czy i jak możemy Ci pomóc?
Pracujemy od poniedziałku do piątku
w godzinach od 8:00 do 17:00