Jak założyć firmę? Przewodnik krok po kroku

Posiadanie własnej firmy to dla wielu spełnienie marzeń. Każdy, kto zaczyna przygodę ze swoją działalnością marzy o niezależności, która się z tym wiąże, oraz o możliwości osiągnięcia wysokich dochodów, w których uzyskaniu nikt nas nie będzie ograniczał. Założenie i prowadzenie własnego biznesu wymaga skrupulatności, jasnego stawiania sobie celów oraz dążenia do nich, ale również trzeźwości umysłu w podejmowaniu trudnych decyzji. Przejście procedury założenia firmy może nie wydawać się skomplikowane, jednak źle przygotowane formalności mogą spowodować problemy w przyszłości. Aby mieć pewność, że dokumentacja zostanie przygotowana poprawnie, warto podjąć współpracę z biurem rachunkowym.

Kwestie formalne – pomoc w założeniu firmy

Podjęcie decyzji o prowadzeniu własnego biznesu jest pierwszym krokiem, który przybliża nas do założenia firmy. Wymaga przygotowania formalnego, jak również teoretycznego, w którym powinna nam pomóc osoba specjalizująca się w danym temacie, a do takich należy doradca podatkowy. Jest on jedyną osobą, która rzetelnie i zgodnie z prawem pomoże nam wybrać odpowiednią formę opodatkowania jednoosobowej działalności, doradzi, w jaki sposób rozliczać planowane transakcje, wskaże odpowiednie kody PKD (klasyfikacja usług, jakie będziemy świadczyć) oraz rozwieje wszelkie wątpliwości związane z rejestracją firmy w CEiDG.

Warto pamiętać, że finalną decyzję przed rozpoczęciem całej procedury założenia firmy, jaką jest rejestracja wniosku swojego podmiotu, musimy podjąć osobiście, ale jeżeli chcemy, aby wejście w świat swojego biznesu było dla nas proste i już na początku nie stworzyło nam niepotrzebnych nieporozumień,  skorzystajmy z profesjonalnych usług doradcy podatkowego.  

Wybór biura rachunkowego

Kiedy jesteśmy już w rękach profesjonalisty, wraz z pełną świadomością chęci założenia swojej jednoosobowej działalności, ukierunkowani na konkretną branżę, możemy dokonać kolejnego ważnego wyboru. Czas na podjęcie współpracy z biurem rachunkowym, które będzie czuwało nad prawidłowym rozliczeniem należnych podatków i opłacaniem składek ZUS oraz podpowie, jakie dokumenty należy złożyć w odpowiedniej instytucji. Założenie firmy z biurem rachunkowym to możliwość skorzystania ze wsparcia doradców, którzy pomogą dopełnić procedury rejestracji i usprawnić cały proces.

Etapy założenia firmy z pomocą biura rachunkowego

Pierwszym krokiem jest założenie profilu zaufanego, który umożliwi zalogowanie się na stronie www.biznes.gov.pl. Po utworzeniu takiego profilu doradca z biura usług księgowych pomoże przejść przez odpowiednie kroki tworzenia profilu naszej firmy. Może to zrobić na dwa sposoby: bezpośrednio przez wspomnianą wcześniej stronę rządową bądź aplikację rejestrującą firmę przy jednoczesnym założeniu konta firmowego z mBank.

Kolejnym krokiem jest pomoc w uzupełnieniu niezbędnych danych tj. danych osobowych wraz ze stworzoną nazwą firmy. Pamiętajmy, aby ta nazwa kojarzyła się z profilem wykonywanej przez nas działalności, była łatwa to wymówienia i zapamiętania, nie stwarzała problemów gramatycznych. Jeżeli te wszystkie aspekty zostaną spełnione, nazwa firmy łatwiej będzie zapamiętywana i przetwarzana przez naszych przyszłych kontrahentów.

Ważnym etapem podczas założenia firmy jest wybór lokalizacji. O ile samą działalność możemy zarejestrować nawet na adres domowy, to jeżeli chcemy obsługiwać kontrahentów w konkretnym miejscu, trzeba dobrze przemyśleć adres, aby był możliwie dogodny, łatwy do odnalezienia i posiadał udogodnienia, jakim jest np. parking.

Podczas zakładania firmy należy również podać dane urzędu skarbowego czy wybranego biura rachunkowego, które będzie zajmowało się naszymi rozliczeniami w trakcie trwania działalności.

Po realizacji wszystkich kroków na stronie biznes.gov lub w aplikacji OSCBR (korzysta z niej doradca tylko w certyfikowanym biurze mBank), dzięki której zakłada się firmę wraz z kontem firmowym mBank, przystępujemy do podpisania naszego wniosku profilem zaufanym. Po weryfikacji podpisu otrzymujemy poświadczenie złożenia wniosku i wtedy możemy już czekać na nadanie NIP-u  czy REGON-u dla naszej nowej firmy.

Czas na odpowiednie działanie

Współpraca z odpowiednią kancelarią podatkową to duża pomoc w zakładaniu firmy. Jeżeli chcemy załatwić wszystko w jednym miejscu, wraz z rejestracją firmy, założeniem rachunku firmowego, skorzystania z usług doradcy podatkowego i pozostawienia swojej działalności w odpowiednich rękach, gdzie nasze finanse będą pod kontrolą wyspecjalizowanych księgowych, należy skorzystać z usług, które świadczone są rzetelnie i na wysokim poziomie.  

Profesjonalną pomoc w realizacji marzeń może zapewnić nasza Kancelaria Podatkowa w Garwolinie, Poznaniu i Warszawie. Zapraszamy do kontaktu z doradcami, którzy przedstawią dokładne warunki współpracy.